czwartek, 26 Maj 2022
PDF Drukuj
poniedziałek, 28 lutego 2022 10:19

Informacje dla Klientów w związku z atakiem Rosji na Ukrainę


W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.

Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy

Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym banku są bezpieczne. Sytuacja jest przez nas na bieżąco monitorowana.

Uważaj na oszustów

Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.

• Nie podawaj nikomu swoich danych do bankowości internetowej, nawet jeśli osoba, z którą rozmawiasz przedstawia się jako pracownik banku.

• Nie klikaj w linki w SMS-ach i mailach informujących o rzekomych niedopłatach za rachunki, przesyłki kurierskie czy podatki.

• Czytaj na bieżąco nasze komunikaty bezpieczeństwa.

• Z rozwagą i należytą ostrożnością podchodź do informacji rozprzestrzenianych przez media społecznościowe. Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne.

Wypłaty gotówki

Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy banku na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty. Zaopatrzenie naszych oddziałów i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim. Realizujemy wszystkie procedury obowiązujące w ramach Zrzeszenia BPS.

Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem Narodowego Banku Polskiego w sprawie dostępności gotówki: https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2022/25022022.html

 
PDF Drukuj
piątek, 25 lutego 2022 11:03

JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?


Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.

NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.

Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.

Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).

Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.

Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.

Więcej…
 
PDF Drukuj
czwartek, 17 lutego 2022 14:48

Oszczędnościowe Książeczki Mieszkaniowe
z prawem do premii gwarancyjnej
Rejestracja Książeczek Mieszkaniowych w banku


Szanowni Państwo,

Od 19 stycznia 2021 r. trzeba rejestrować książeczkę mieszkaniową w banku, który ją obsługuje. Do dokonania rejestracji koniecznie jest posiadanie ze sobą książeczki mieszkaniowej. Od faktu jej zarejestrowania będzie zależeć, jak szybko będzie możną ją zlikwidować.

W przypadku gdy będziesz likwidować książeczkę:

• do 31 grudnia 2022 r. – zasady likwidacji nie zmienią się,

• od 1 stycznia 2023 r. – jeśli książeczka nie będzie zarejestrowana do 31.12.2022, właściciel nie będzie mógł jej zlikwidować jak dotychczas. Właściciel książeczki zarejestrowanej po 31.12.2022 r., będzie mógł się ubiegać o wypłatę premii gwarancyjnej dopiero od 1 stycznia kolejnego roku po dacie jej rejestracji (np. książeczkę mieszkaniową zarejestrowaną w 2023 r. będzie można zlikwidować od 1 stycznia 2024 r.).

Wyjątkiem są sytuacje, gdy czynność uprawniająca do wypłaty premii gwarancyjnej miała miejsce przed 1 stycznia 2023 r., ale sam wniosek został złożony już w 2023 roku – wtedy książeczkę można zlikwidować w tym samym roku (o ile nie upłynął ustawowy termin 90 dni).

Więcej…
 
Drukuj

eko

 
PDF Drukuj
poniedziałek, 25 października 2021 13:12

KOMUNIKAT

Banku Spółdzielczego w Leśniowicach

w sprawie oszustwa "na pracownika banku"


Szanowni Klienci,

Informujemy, że w ostatnim okresie klienci banków narażeni są na bezpośrednie ataki ze strony przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków.

Oszuści dzwonią do klientów z informacją, że była próba logowania na nasze konto, ktoś chce zrobić przelew, bądź wziąć pożyczkę. Oferując pomoc proszą o zainstalowanie aplikacji, podanie kodów i haseł autoryzacyjnych.

Jak działają przestępcy:

• maskują numer telefonu i podszywają się np. pod numer infolinii banku lub instytucji (np. BIK);

• przedstawiają się jako pracownicy infolinii związanych z bezpieczeństwem;

• nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej.

Aby uniknąć takich sytuacji warto wiedzieć, że:

• pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie oprogramowania na twoim komputerze lub smartfonie;

• pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie prosi o podanie mu haseł dostępu;

• pracownik banku nigdy nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto.

Najlepszą metodą obrony przed tego typu oszustwami jest rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić do swojego banku.

Zarząd Banku Spółdzielczego w Leśniowicach

 
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 2 z 11