sobota, 28 Sty 2023


WIRON zastąpi WIBOR


W Polsce trwają prace nad nowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej. Wskaźnik ten stosowany jest przy ustalaniu oprocentowania kredytów, a także przy podawaniu kosztów produktów leasingowych, faktoringowych, inwestycyjnych czy ubezpieczeniowych. Oto co już dziś warto wiedzieć na temat nowego wskaźnika o nazwie WIRON.

Zanim wyjaśnimy Ci, na jakim etapie są prace i dlaczego zostały podjęte, przypominamy: na obecnym etapie nie musisz podejmować żadnych działań. Twoje umowy kredytowe z naszym bankiem pozostają bez zmian i są w pełni wiążące.

 

Więcej…
 

OSTRZEŻENIE !!!
Uważaj na kontakt telefoniczny, sms’owy i mailowy ze strony oszustów o rzekomo zagrożonych Twoich oszczędnościach w banku – Komunikat FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komendy Głównej Policji z dnia 11 stycznia 2023 r.


Uważaj na połączenia telefoniczne, w których oszuści podszywają się pod pracownika banku lub inną osobę godną zaufania (np. pracownika Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, pracownika Związku Banków Polskich, czy policjanta). Podczas fałszywego połączenia na Twoim telefonie może wyświetlić się numer telefonu lub nazwa zaufanej instytucji, o tego typu oszustwach ostrzegaliśmy wspólnie FinCERT.pl – BCC ZBP z Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komendą Główną Policji komunikatem z dnia 7 grudnia 2022 r. pt. „Oszuści dzwonią z numerów podszywających się pod banki lub inne instytucje zaufania publicznego” link: https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki

 


 

Aplikacja Nasz Bank 2.0

naszbank20 Nasz Bank Nasz Bank Novum

Szanowni Państwo,

informujemy, że dostępna jest nowa odsłona aplikacji mobilnej Nasz Bank, która rozszerza systemy bankowości internetowej Internet Banking i Internet Banking dla Firm.

Aplikacje mobilne stały się głównym kanałem kontaktu klientów z bankiem i korzystania z jego usług. Telefon mamy zawsze pod ręką i coraz więcej spraw załatwiamy, korzystając z zainstalowanych w nim aplikacji. Wygoda użytkowania jest dziś priorytetem. Wygląd nowej aplikacji Nasz Bank jest zgodny z najnowszymi trendami, dzięki czemu mobilne bankowanie stanie się jeszcze łatwiejsze i szybsze.

Nowa wersja aplikacji to m.in.:

  • prosty i intuicyjny interfejs,
  • nowoczesny wygląd,
  • większa ergonomia przycisków oraz ekranów informacyjnych,
  • szybszy i łatwiejszy dostęp do podstawowych funkcjonalności,
  • wybór między ciemnym i jasnym motywem,

oraz szereg innych udogodnień, które jeszcze bardziej rozszerzą możliwości korzystania z usług bankowych.


 

po sasiedzku

 

visa mobile

 

HARMONOGRAM


Zebrań Grup Członkowskich Banku Spółdzielczego
w Leśniowicach
w kampanii sprawozdawczo-wyborczej 2021/2022


L.p. Teren działania Grupy Członkowskiej Data
planowanego
zebrania
Godzina
Zebrania
Miejsce zebrania
1 2 3 4 5
1. Grupa Członkowska
przy Centrali w Leśniowicach
12.05.2022 r.
(czwartek)
1000 Sala konferencyjna
Centrali w Leśniowicach
2. Grupa Członkowska
przy Oddziale w Dorohusku
11.05.2022 r.
(środa)
1000 Gabinet Dyrektora
O/Dorohusk
3. Grupa Członkowska
przy Oddziale w Kraśniczynie
09.05.2022 r.
(poniedziałek)
900 Sala konferencyjna
O/Kraśniczyn
4. Grupa Członkowska
przy Oddziale w Woli Uhruskiej
11.05.2022 r.
(środa)
1230 Gabinet Dyrektora
O/Wola Uhruska
5. Grupa Członkowska
przy Oddziale w Żmudzi
09.05.2022 r.
(poniedziałek)
1230 Gabinet Dyrektora
O/Żmudź


 

OSTRZEŻENIE !!!
Uwaga na wyłudzenia


W związku z podejrzeniem próby wyłudzenia od Klienta danych dotyczących dostępu do Internet Bankingu przypominamy :

  • NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł; 
  • Pracownicy Banku NIE żądają podania identyfikatorów lub haseł;
  • Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości skontaktuj się z Bankiem.

 


 

Ograniczenia w płatnościach do / z Rosji i Białorusi

W związku ze zmieniającymi się dynamicznie sankcjami nakładanymi na Rosję i na Białoruś informujemy, że nasz bank nie gwarantuje przeprowadzenia transakcji finansowych powiązanych z ww. krajami. Należy liczyć się z odrzuceniem płatności przez bank z / do ww. krajów.

Jednocześnie informujemy, że zgodnie z zapowiedziami, sankcje nakładane przez Unię Europejską, Stany Zjednoczone, inne organizacje międzynarodowe oraz przez poszczególne kraje, w zależności od rozwoju sytuacji, mogą podlegać dalszym rozszerzeniom.

Przykłady sankcji znajdą Państwo m.in. tutaj: https://www.sanctionsmap.eu/#/main

 

Akcja pomocowa dla Ukrainy

Bank Spółdzielczy w Leśniowicach dołącza do akcji pomocowej dla Ukrainy uruchomionej przez Bank Gospodarstwa Krajowego

Wojna, która toczy się u naszych ukraińskich sąsiadów, wywołuje w nas chęć niesienia pomocy. Prawie każdy z nas zna kogoś z Ukrainy. Dlatego w tym szczególnym czasie nie chcemy pozostawać obojętni.

Razem dla Ukrainy

Nasz Bank dołącza do akcji pomocowej uruchomionej przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) i BLIK.

W imieniu Narodowego Banku Ukrainy (NBU) BGK otworzył specjalne konto, z którego środki trafią bezpośrednio do Narodowego Banku Ukrainy i zostaną przeznaczone na działania najpotrzebniejsze w miejscach bezpośrednio dotkniętych wojną.

Konto jest ogólnodostępne, każdy może dokonać wpłaty. Możecie Państwo dzielić się numerem konta z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi. Aby jeszcze bardziej ułatwić pomoc, w najbliższych dniach BLIK uruchomi możliwość wpłat na to konto także poprzez system BLIK.

Jak wpłacić pieniądze?

Środki należy wpłacać na numer rachunku: 91 1130 0007 0080 2394 3520 0002

Tytuł przelewu: Wsparcie dla Ukrainy

Odbiorca przelewu: Narodowy Bank Ukrainy

Wpłat na konto należy dokonywać w złotych polskich.

Każdy gest pomocy jest teraz ważny. Pamiętajmy o naszych sąsiadach!

 

Informacje dla Klientów w związku z atakiem Rosji na Ukrainę


W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.

Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy

Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym banku są bezpieczne. Sytuacja jest przez nas na bieżąco monitorowana.

Uważaj na oszustów

Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.

• Nie podawaj nikomu swoich danych do bankowości internetowej, nawet jeśli osoba, z którą rozmawiasz przedstawia się jako pracownik banku.

• Nie klikaj w linki w SMS-ach i mailach informujących o rzekomych niedopłatach za rachunki, przesyłki kurierskie czy podatki.

• Czytaj na bieżąco nasze komunikaty bezpieczeństwa.

• Z rozwagą i należytą ostrożnością podchodź do informacji rozprzestrzenianych przez media społecznościowe. Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne.

Wypłaty gotówki

Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy banku na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty. Zaopatrzenie naszych oddziałów i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim. Realizujemy wszystkie procedury obowiązujące w ramach Zrzeszenia BPS.

Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem Narodowego Banku Polskiego w sprawie dostępności gotówki: https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2022/25022022.html

 

JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?


Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.

NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.

Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.

Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).

Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.

Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.

Więcej…
 

Oszczędnościowe Książeczki Mieszkaniowe
z prawem do premii gwarancyjnej
Rejestracja Książeczek Mieszkaniowych w banku


Szanowni Państwo,

Od 19 stycznia 2021 r. trzeba rejestrować książeczkę mieszkaniową w banku, który ją obsługuje. Do dokonania rejestracji koniecznie jest posiadanie ze sobą książeczki mieszkaniowej. Od faktu jej zarejestrowania będzie zależeć, jak szybko będzie możną ją zlikwidować.

W przypadku gdy będziesz likwidować książeczkę:

• do 31 grudnia 2022 r. – zasady likwidacji nie zmienią się,

• od 1 stycznia 2023 r. – jeśli książeczka nie będzie zarejestrowana do 31.12.2022, właściciel nie będzie mógł jej zlikwidować jak dotychczas. Właściciel książeczki zarejestrowanej po 31.12.2022 r., będzie mógł się ubiegać o wypłatę premii gwarancyjnej dopiero od 1 stycznia kolejnego roku po dacie jej rejestracji (np. książeczkę mieszkaniową zarejestrowaną w 2023 r. będzie można zlikwidować od 1 stycznia 2024 r.).

Wyjątkiem są sytuacje, gdy czynność uprawniająca do wypłaty premii gwarancyjnej miała miejsce przed 1 stycznia 2023 r., ale sam wniosek został złożony już w 2023 roku – wtedy książeczkę można zlikwidować w tym samym roku (o ile nie upłynął ustawowy termin 90 dni).

Więcej…
 
oszustwo_na_pracownika

KOMUNIKAT

Banku Spółdzielczego w Leśniowicach

w sprawie oszustwa "na pracownika banku"


Szanowni Klienci,

Informujemy, że w ostatnim okresie klienci banków narażeni są na bezpośrednie ataki ze strony przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków.

Oszuści dzwonią do klientów z informacją, że była próba logowania na nasze konto, ktoś chce zrobić przelew, bądź wziąć pożyczkę. Oferując pomoc proszą o zainstalowanie aplikacji, podanie kodów i haseł autoryzacyjnych.

Jak działają przestępcy:

• maskują numer telefonu i podszywają się np. pod numer infolinii banku lub instytucji (np. BIK);

• przedstawiają się jako pracownicy infolinii związanych z bezpieczeństwem;

• nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej.

Aby uniknąć takich sytuacji warto wiedzieć, że:

• pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie oprogramowania na twoim komputerze lub smartfonie;

• pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie prosi o podanie mu haseł dostępu;

• pracownik banku nigdy nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto.

Najlepszą metodą obrony przed tego typu oszustwami jest rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić do swojego banku.

Zarząd Banku Spółdzielczego w Leśniowicach

 
Strona 1 z 3