wtorek, 21 Wrz 2021

Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0


Uprzejmie informujemy, że po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wypłaty środków subwencji przez PFR. Od tej daty klient będzie miał 10 dni roboczych na uzupełnienie formularza i przesłanie do PFR.

Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji.

Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:

  • zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,
  • wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
  • pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
  • na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.

Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.

W związku z powyższym już teraz udostępniamy Państwu instrukcje w formie Manuali, wskazujące jak wypełnić i złożyć wniosek umorzeniowy w ramach Tarczy Finansowej 1.0.

Prosimy o zapoznanie się z w/w Instrukcjami, aby w momencie udostepnienia wniosku w Bankowości Internetowej nie było problemów z ich wypełnieniem.

Jednocześnie przypominamy, że na stronie internetowej PFR pod adresem: https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-pfr/ można skorzystać ze szkolenia.


Powyższa informacja w pliku pdf

Umorzenia dla Mikrofirm - instrukcja w pliku pdf

Umorzenia dla MŚP - instrukcja w pliku pdf