Drukuj
poniedziałek, 25 października 2021 13:12

KOMUNIKAT

Banku Spółdzielczego w Leśniowicach

w sprawie oszustwa "na pracownika banku"


Szanowni Klienci,

Informujemy, że w ostatnim okresie klienci banków narażeni są na bezpośrednie ataki ze strony przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków.

Oszuści dzwonią do klientów z informacją, że była próba logowania na nasze konto, ktoś chce zrobić przelew, bądź wziąć pożyczkę. Oferując pomoc proszą o zainstalowanie aplikacji, podanie kodów i haseł autoryzacyjnych.

Jak działają przestępcy:

• maskują numer telefonu i podszywają się np. pod numer infolinii banku lub instytucji (np. BIK);

• przedstawiają się jako pracownicy infolinii związanych z bezpieczeństwem;

• nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej.

Aby uniknąć takich sytuacji warto wiedzieć, że:

• pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie oprogramowania na twoim komputerze lub smartfonie;

• pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie prosi o podanie mu haseł dostępu;

• pracownik banku nigdy nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto.

Najlepszą metodą obrony przed tego typu oszustwami jest rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić do swojego banku.

Zarząd Banku Spółdzielczego w Leśniowicach